Liceum Roku
  Wiarygodna Szkoła   Szkoła Dialogu   Góra Grosza

IT Szkoła 2013-2014
IT Szkoła 2015-2016
Edukacja szkolna przeciwko wykluczeniu prawnemu   Projekt PEACE 2015   Miejsce Wolne od Nienawiści I Liceum Ogólnokształcące w gronie szkół olimpijskich Mazowiecka Szkoła Aktywna Turystycznie Certyfikat Wyższej Szkoły Handlowej Odznaka Honorowa PCK Zasłużony dla Mazowsza Certyfikat WSH w Radomiu Medal 100-lecia PCK

I Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Czarnieckiego w Kozienicach - Kozienice I Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Czarnieckiego w Kozienicach - Kozienice
100 lat
szkoły
 Plebiscyt Orły Edukacji   Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy   Wsparcie Kozienickiego Hospicjum Razem
dla Kultury
Olimpiada
Zwolnieni
z Teorii
 Edukreator na Mazowszu

Wycieczka do Krakowa 2022

W dniach 21-23 listopada 2022r. uczniowie naszego liceum wzięli udział w wycieczce do Krakowa w ramach projektu „Poznaj Polskę” dofinansowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.

I LO w Kozienicach otrzymało kwotę 15000 złotych.  Celem przedsięwzięcia jest wsparcie organów prowadzących publiczne i niepubliczne szkoły w realizacji i  uatrakcyjnianiu procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży poprzez umożliwienie im poznawania Polski, jej środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki. Wczesnym rankiem, 21 listopada, po kontroli policji, załadowaniu bagaży do autokaru i przypomnieniu regulaminu, o godzinie 6.45 wyruszyliśmy w drogę do Krakowa. Pierwszym punktem naszego wyjazdu było zwiedzanie miejsca pamięci – Muzeum Auschwitz – Birkenau. O godzinie 12.50 wraz z przewodnikami uczniowie i opiekunowie rozpoczęli zwiedzanie. Młodzież zapoznała się z historią tego miejsca, które stało się dla świata symbolem terroru i ludobójstwa, poznali nieludzkie warunki traktowania więźniów różnej narodowości, zobaczyli jak żyli i jakie zasady stosowali niemieccy naziści w segregacji ludzi w połączonym obozie pracy i obozie koncentracyjnym. Uczniowie z zaciekawieniem i przejęciem przysłuchiwali się objaśnieniom przewodników, a osobiste doświadczenie, możliwość wyobrażenia sobie, jaki los zgotować potrafi człowiek człowiekowi, stało się niezwykłą i prawdziwą lekcją historii dla młodych ludzi. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Kraków. Po godzinie 17.00 dotarliśmy do hotelu. Tu uczniowie rozpakowali swoje bagaże i wspólnie udaliśmy się na obiadokolację. Po posiłku i krótkim odpoczynku wybraliśmy się na krakowski rynek, aby podziwiać piękną scenerię starówki.

Drugi dzień wycieczki obfitował w szereg atrakcji – o godzinie 10.00 spotkaliśmy się z przewodniczką pod Wawelem i udaliśmy się do kościoła katedralnego, gdzie mogliśmy obejrzeć najstarsze miejsca pochówku pierwszych władców Polski z pięknymi sarkofagami , kaplicę Zygmuntowską i Wazów, a przede wszystkim znajdujące się w nawie głównej mauzoleum św. Stanisława ze srebrnym sarkofagiem – arcydziełem sztuki złotniczej. Pani przewodnik zapoznała młodzież z ciekawymi informacjami z historii kraju i tego miejsca. Następnie zwiedziliśmy krypty królewskie oraz miejsca pochówku wybitnych przedstawicieli polskiego narodu. Kolejnym etapem zwiedzania były reprezentacyjne komnaty królewskie, wiec wszyscy udali się na przepiękny dziedziniec Zamku Królewskiego zbudowany według wzorów włoskiego renesansu. Komnaty królewskie zachwyciły swym pięknem i bogactwem – sala Senatorska, Poselska o niezwykłym stropie zdobionym rzeźbionymi głowami z polichromowanego drewna, a także królewskie arrasy, które ozdabiają sale zamku są najwspanialszy świadectwem sztuki renesansowej. Pani przewodnik pokazała nam najciekawsze miejsca historycznego zespołu miasta – ulicą Grodzką dotarliśmy do romańskiego kościoła św. Andrzeja, a następnie do kościoła Franciszkanów ze słynnymi witrażami Stanisława Wyspiańskiego. Podczas wędrówki po mieście obejrzeliśmy niezwykle okazały gmach teatru im. Juliusza Słowackiego. Na Rynku Głównym z Sukiennicami uczniowie spacerowali wzdłuż podcieni tej pięknej budowli, a następnie zwiedzali Muzeum Narodowe – Dom Matejki, gdzie ciekawostki z życia słynnego malarza oraz eksponaty tam zgromadzone zaintrygowały młodzież. Po posiłku i odpoczynku część z wycieczkowiczów udała się na wieczorny spacer po Rynku, a pozostali oglądali kibicowali polskim piłkarzom w rozgrywkach Mistrzostw Świata w Katarze.

Ostatni dzień to zwiedzanie najstarszych wydziałów Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum oraz Collegium Maius. Następnie udaliśmy się do Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego, w którym obejrzeliśmy najciekawsze okazy przyrodnicze oraz niezwykłe palmiarnie z roślinnością z całego świata.

Na tym zakończyła się nasza trzydniowa przygoda w Krakowie. Poznaliśmy nie tylko historię tego starego grodu, niezwykłe miejsca i eksponaty oraz ciekawostki z życia osobistości związanych z miastem. Po godzinie 15., pełni wrażeń i nieco zmęczeni, wyruszyliśmy w drogę powrotną do Kozienic, a na miejsce dotarliśmy po godzinie 20.